Isnin, November 14, 2005

Monday, November 14 @ 14:41:18 MYT

Ini kerana Kelantan merupakan kubu terakhir untuk orang Melayu dan Islam di Malaysia kerana kita melihat kemenangan nanti berkaitan orang Melayu yang dikianati terus menerus.
 
Oleh ROY RASUL
KUALA LUMPUR, 14 Nov (Hrkh) – Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa berkata, erti tewas dalam pilihan raya kecil di Pengkalan Pasir, Kelantan, tiada langsung dalam kamus PAS, apa lagi untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (Dun).
 
Menurutnya, perkara paling penting adalah untuk mempertahankan kerusi tersebut malah tegasnya tidak ada hajat langsung melakukan pembubaran. Oleh kerana itu katanya, Timbalan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak tidak perlu sibuk untuk menyarankan kerajaan Kelantan membubarkan Dunnya.
 
“Lebih baik Najib selesaikan dulu masalahnya dengan Perdana Menteri Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi sebelum menyerang PAS,” katanya yang dihubungi Harakahdaily hari ini.
Beliau berkata, permintaan Najib supaya dibubarkan Dun Kelantan menunjukkan beliau cuba menutup perbalahan ‘team’ (pasukan) beliau dengan ‘team’ Abdullah dalam hal politik mereka.
 
Najib hari ini dipetik sebuah akhbar tempatan sebagai berkata bahawa PAS wajar bubar Dun jika tewas di Pengkalan Pasir dalam pilihan raya kecil pada 6 Disember nanti.
Menurut Ustaz Nasharudin, ini menampakkan Najib cuba meletakkan beban mereka kepada PAS di atas percanggahan pendapat sesama sendiri untuk menentukan calon Barisan Nasional (BN).
 
Namun katanya, bagi PAS tidak ada masalah kerana gerak kerja yang diatur cukup kemas bagi menghadapi pihak lawan.Sehubungan itu, katanya pengundi perlu beri keyakinan kepada PAS untuk mengekalkan kerusi tersebut sekali gus melangsungkan agenda negara.
 
“Ini kerana Kelantan merupakan kubu terakhir untuk orang Melayu dan Islam di Malaysia kerana kita melihat kemenangan nanti berkaitan orang Melayu yang dikianati terus menerus bahkan ia makin jelas kelihatan contohnya penjulan ekuiti dalam syarikat-syarikat bumiputera kepada firma Singapura,” dakwanya.
 
Begitu juga katanya, dalam hal yang berkaitan negara menunjukkan banyak harta negara dimiliki warga dan firma asing.“Jika dibandingkan zaman Abdullah dengan bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad banyak ketaranya kerana pada zaman Mahathir, negara lebih ke depan kerana Mahathir dapat pertahan sesetengah hak rakyat,” dakwanya. – lanh

0 Comments:

Post a Comment