Selasa, November 22, 2005

 
Masyarakat bukan islam memasang poster PAS di jalan Pasar Lama, Pasir Mas
Masyarakat Cina, India serta berketurunan Siam semakin yakin dengan corak pemerintahan kerajaan PAS Kelantan yang disifatkan adil dan saksama.
 
Mereka mula yakin dengan pemerintahan PAS sejak tahun 1990 apabila Angkatan Perpaduan Ummah pada waktu itu berjaya menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) Kelantan.
 
Hin Hock Bing berkata, kerajaan PAS negeri diyakini oleh mereka kerana corak pemerintahan yang adil serta saksama.Katanya, orang Tionghua di negeri ini turut mendapat tempat kerana dilantik menjadi penghulu mukim, penghulu tanpa mukim dan ahli majlis daerah.“Kita yakin dengan corak pemerintahan kerajaan PAS Kelantan di bawah kepimpinan Dato’ Nik Aziz yang adil dan saksama kepada semua kaum, Tionghua, India dan keturunan Siam.“Kami pun dilantik jadi penghulu mukim, penghulu tanpa mukim dan ahli-ahli majlis daerah kerajaan tempatan sebagai wakil masyarakat bukan Islam dalam kerajaan negeri,” ujarnya ketika ditemui di Bilik Gerakan Penyokong PAS Kaum Tionghua di Jalan Pasar Lama.
 
Sehubungan itu, katanya apabila berlaku pilihan raya umum atau pilihan raya kecil, sebahagian besar masyarakat bukan Islam di negeri ini akan menyokong serta mengundi PAS.
 
Siri Sena a/l A George, 47, berkata masyarakat India juga yakin dengan cara pemerintahan kerajaan PAS sepanjang tempoh 15 tahun di bawah Menteri Besar, Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat.“Saya dan beberapa orang rakan setiap malam datang ke Pengkalan Pasir ini untuk bantu dan sokong PAS. Kita yakin dengan cara PAS perintah Kelantan sepanjang masa 15 tahun lalu,” ujarnya.
 

0 Comments:

Post a Comment