Isnin, Februari 20, 2006

Teluk Kemang 19 Feb- Mesyuarat PASTI kawasan Teluk kemang pagi tadi telah membuka lembaran baru dalam pengurusan PASTI kaw tlk kmg apabila semua pengurus pasti-pasti unit bersetuju untuk menjadikan pengurusan PASTI kaw teluk kmg secara berpusat. langkah yg telah dimulakan sejak 2 tahun lalu dengan mengumpul data kewangan pasti2 unit setiap bulan, brosure yg sama dan selaras untuk semua pasti kaw teluk kemang dan yuran permulaan pendaftaran yg selaras telah berjaya dilakukan sebelum ini. hari ini, satu anjakan paradigma apabila semua sepakat untuk menjalankan pengurusan berpusat dengan dikendalikan sepenuhnya oleh pemuda kaw. pelbagai masalah sebelum ini yg telah menimpa pasti adalah disebabkan pasti2 unit bergerak secara bersendirian. apabila berlaku penggabungan ini, diharapkan permasalahan yg kerap berlaku setiap tahun iaitu kekurangn kewangan untuk mengendalikan pasti2 yg kekurangan pelajar. sebelum ini beberapa pasti bermasalah terpaksa diambil alih oleh pemuda kaw.
 
Keputusan yg dibuat bersama ini meletakkan harapan yg tinggi kepada pemuda kaw teluk kmg untuk mengendalikan pengurusan PASTI kaw secara sistematik seperti Jabatan Pendidikan Daerah. ini adalah projek perintis N.S. Diharapkan ianya akan menjadi satu momentum baru dalam menjadikan PASTI N9 diletakkan dibawah pengurusan berpusat seperti yg dilaksanakan di Johor dan Sabah.
 
Mesyuarat pasti kawasan yang turut dihadiri oleh hampir keseluruhan ajk pemuda kawasan tlk kmg berjalan secara harmoni dan muhibbah. Jangkaan mendapat tentangan daripada pasti2 unit adalah meleset sama sekali apabila mereka memberi sokongan padu dan tiada bantahan. Inilah apa yg dikatakan semangat kerja berjamaah dan kefahaman berada di bawah satu aqidah perjuangan Islam. semoga langkah permulaan awal ini diredai Allah dan memberi kesan yang cemerlang dengan penubuhan pasti2 baru di kawasan ini.-ul-haq

0 Comments:

Post a Comment