Selasa, November 15, 2005

Tuesday, November 15 @ 15:23:29 MYT
MELAKA, 15 Nov (Hrkh) - PAS Kawasan Bukit Katil kesal kerana segelintir ahli PAS tidak menghantar anak mereka belajar di Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti), kata Yang Dipertuanya, Haji Mohd Yasin Haji Abd Ghani.
Beliau yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Melaka, berkata, amat malang ibu bapa yang menyokong perjuangan Islam tetapi ragu-ragu terhadap kegiatan PAS.
Beliau berkata demikian ketika merasmikan majlis iftifal dan sambutan hari raya anjuran Pasti Cawangan Bukit Katil, PAS Cawangan Bukit Katil dan PAS Kawasan Bukit Katil di Markas PAS Bukit Katil pagi kelmarin.
Majlis tersebut dihadiri kira-kira 250 tetamu dari seluruh kawasan Bukit Katil. Haji Mohd Yasin berkata, walaupun Pasti sentiasa menghadapi cabaran dan tekanan daripada pihak kerajaan, kepercayaan masyarakat terhadap institusi itu kian meningkat.
Terdahulu Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Bukit Katil yang mewakili PAS Kawasan, Haji Ali Sharif berkata sifat takwa yang dijana pada bulan Ramadan telah menampakkan kejayaan.
"Sifat takwa atau takut kepada Allah mesti ada pada para pejuang agama Allah dan ia perlu dikekalkan," katanya Haji Ali.
Pada majlis tersebut 30 graduan Pasti menerima sijil masing-masing daripada Haji Mohd Yasin. - OS/lanh

0 Comments:

Post a Comment