Selasa, Januari 31, 2006

Seremban 31 Jan - Dewan Pemuda PAS Pusat hari ini telah menganjurkan Liqa' Fikri Dewan Pemuda PAS Zon Selatan yang bertujuan untuk menyatukan gerak kerja pemikiran dan barisan kepimpinan pemuda di peringkat cawangan , kawasan dan negeri di zon selatan yang terdiri dari Negeri Sembilan, Melaka dan Johor.

Dengan kehadiran lebih 100 orang perwakilan pemuda dari hampir setiap kawasan di zon selatan ini membuktikan kesungguhan mereka untuk menyusun gerak kerja pemuda dalam menyebarkan risalah Islam yang telah diamanahkan kepada mereka.

Antara yang hadir membentangkan kertas kerja ialah Ustaz Rosli Jabar Timbalan Ketua Pemuda PAS Pahang dan Ustaz Mohd Nor Omar Timbalan Pesuruhjaya PAS Melaka. Sementara itu barisan kepimpinan pemuda zon selatan yang hadir ialah Us Hassan Alias Ketua Pemuda PAS N.Sembilan, Us Ashraf Mukhlis Minghat Timbalan Ketua Pemuda PAS Melaka dan Sdr Khairul Faizi Ketua Pemuda PAS Johor.

Antara penekanan yang diberikan dalam program ini ialah peri pentingnya proses tarbiyyah yang berterusan serta pendekatan dakwah kepada masyarakat umum terutamanya mereka yang bukan ahli PAS.

0 Comments:

Post a Comment